چهره پردازي با پاستل گچي

چهره پردازي با پاستل گچي (پايه):

آموزش های رایگان در یوتیوب

دوره آموزشي چهره پردازي با پاستل گچي (پايه) به دو صورت حضوري و غير حضوري برگزار ميشود. دوره هاي پيشرفته در حال حاضر بصورت حضوري برگزار ميشود. در اين بخش دوره غير حضوري چهره پردازي با پاستل توضيح داده شده است. جهت اطلاع از شرايط كلاس هاي حضوري و وركشاپ هاي حضوري به بخش كلاسهاي حضوري مراجعه بفرماييد.

دوره غير حضوري چهره پردازي با پاستل گچي (پايه) بر پايه اينستاگرام تهيه و ارائه شده است. اين دوره شامل 400 دقيقه فيلم آموزشي است.

مقدمه:

دوره چهره پردازي با پاستل گچي (پايه)، به شيوه اي آموزش داده شده كه هنرجو بتواند بعد از اتمام دوره قبول سفارش كند و از آن درآمد زايي كند. روش كار بصورتي كاملا ابداعي و جديد بوده كه هنرجو بتواند بين دو تا پنج ساعت يك تابلو بزرگ در سايز حدودي 50 در 70 سانتي متر را تكميل كند. لذا با فروش اولين سفارش كل هزينه پايين در نظر گرفته شده براي دوره جبران ميشود. تعداد زيادي از هنرجوياني كه از اين شيوه آموزشي خاص استفاده كرده اند در حال حاضر از اين هنر بعنوان يك منبع درآمد خوب استفاده ميكنند.

آيا شروع اين دوره پيش نيازي دارد؟

براي شروع اين دوره شما به هيچ پيش زمينه اين نياز نداريد. ميتوانيد اين تكنيك را به روش خاص ارائه شده بعنوان اولين تكنيك شروع كنيد.

نتيجه تجربه شده توسط هنرجويان:

قبل از تهيه اين دوره؛ وركشاپ هاي يك روزه چهره پردازي با پاستل گچي (پايه) در قالب وركشاپ هاي يك روزه آموزش داده ميشد. كليه هنرجويان در مدت فقط شش ساعت با اين تكنيك جديد و ابداعي آشنا ميشدند. در طول وركشاپ، علاوه بر آموزش و اجراي يك تابلو بصورت كامل، كليه هنرجويان بصورت مجزا همان تابلو را اجرا و با خود به منزل بردند. به عبارتي كليه شركت كنندگان در وركشاپ، موفق به يادگيري كامل تكنيك شدند. بسياري از شركت كنندگان در وركشاپ هيچ پيش زمينه اي در نقاشي نداشتند و براي اولين بار پاستل گچي را دردستان خود گرفته بودند. كليه اين افراد توانايي قبول سفارش را دارند و تعدادي از اين هنرجويان قبول سفارش تابلوهاي پاستل را بعنوان يك شغل با درآمد خوب ادامه دادند.

آيا اين دوره براي افراد حرفه اي هم مناسب است؟

اين دوره حتي براي اساتيد و هنرمندان آشنا با پاستل گچي هم مناسب است. تعدادي از اساتيد هم در اين دوره شركت كردند و پس از آشنايي با اين روش خاص اجراي تابلو، به اين نتيجه رسيدند كه شيوه آموزشي و كار خود را براي چهره تغيير دهند.

شيوه خاص آموزشي:

در اين شيوه آموزشي، چهره پردازي با پاستل گچي در پنج گام انجام ميشود. اجراي تابلو به اين سبك باعث ميشود كه محدوديت هاي بافت مقوا براي جذب پاستل گچي حل شود. كيفيت رنگ و ماندگاري تابلو افزايش يابد. از طرفي سرعت اجراي تابلو چند برابر روشهاي ديگر بوده و يك هنرجوبسته به توان و تمرين هاي خود فقط بين دو تا پنج ساعت جهت اجراي يك چهره در سايز 50 در 70 اقدام كند.

بهترين شيوه براي تجاري سازي و قبول سفارش تابلو:

اجراي تابلو با اين سبك بسيار پر سرعت تر از تكنيك هاي ديگر مثل سياه قلم است و براي قبول سفارش صرفه اقتصادي دارد. از طرفي عموم مردم تمايل به سفارش هاي رنگي دارند. لذا اجراي تابلو با سرعت بالا و با اين حجم از تقاضا بسيار پر درآمد تر از قبول سفارش با ديگر متريال ها است.

مزاياي عالي اين تكنيك:

تابلوهايي كه با اين سبك اجرا شده باشند، شباهت بسيار زيادي به تابلوهاي رنگ روغن دارند. بدليل سبك خاص اجراي رنگ گذاري تك لايه اي، كيفيت و فامي رنگها كاملا مشهود است. رنگ گذاري تك لايه اي باعث ميشود كه از ظرفيت مقوا به اندازه كافي استفاده شود و همين موضوع باعث ميشود كه تابلو طول عمر بيشتري داشته و بر اثر زمان يا جابجايي رنگهاي مقوا ريزش نداشته باشد.

رنگ گذاري در اين شيوه آموزشي نيازي به اطلاعات پيچيده شناخت رنگ و … ندارد. روش كار بصورتي ساده سازي شده كه هنرجو در هر سطحي و بدون داشتن كوچكترين اطلاعات در خصوص رنگ و متريال، بتواند بصورت حرفه اي از عهده اين كار برآيد. رنگ گذاري در اين شيوه آنقدر ساده سازي شده كه هنرجو در دو درس 15 دقيقه اي بطور كامل با اين شيوه آشنا شود. اين ساده سازي در محو كردن هم انجام شده و با اجراي پنج گام آموزشي، هنرجو موفق به توليد تابلو بصورت حرفه اي ميشود. علي رغم كيفيت بسيار بالاي اجراي چهره در اين سبك، سرعت اجرا بسيار بالاتر از ساير روش هاي ديگر است. اين باعث ميشود كه جذابيت كار بسيار بالا برود.

سخن آخر:

شهريه در نظر گرفته شده براي اين دوره آموزشي خيلي كمتر از ارزش واقعي آن است. در عين حال استفاده از اين دوره غير حضوري راندمان بيشتري نسبت به كلاس هاي حضوري دارد. اگر در يك كلاس حضوري ده نفره، مدت زمان كلاس را بر تعداد هنرجويان تقسيم كنيد؛ با فرض راندمان صد در صد كلاس، تنها چند دقيقه كوتاه براي شما اختصاص پيدا ميكند. بطور قطع ميتوان 400 دقيقه فيلم آموزشي اين دوره را با بيشتر از يك سال دوره ساير كلاسها مقايسه كرد. البته لازم به ذكر است كه شيوه آموزشي بيشتر اساتيد كاملا سنتي است. استاد بدون ذكر نكات، تنها توانايي خود را به معرض نمايش قرار ميدهد. هنرجو تنها با ديدن دست استاد ميتواند بسته به هوش و ذكاوت خود، برداشت هايي از كار استاد داشته باشد. در نهايت اگر بتواند در مدت چند سال به نتيجه اي هم برسد، وابستگي به استاد را هميشه با خود دارد. در بهترين حالت ميتواند با صرف چند روز يا چند ماه موفق به خلق يك تابلو شود. اما در اين دوره آموزشي 400 دقيقه اي، كل مدت را به ارائه توضيحات و ذكر نكات پرداخته ام. آن هم به شيوه اي كاملا مهندسي شده و كاربردي. ساده شده و قابل فهم براي كليه سطوح. روشي كه در مدت كوتاه نتيجه آن را مشاهده ميكنيد. هيچ نكته ناگفته اي در اين دوره باقي نگذاشته ام. هر آنچه كه در سالهاي طولاني آموخته و تجربه كرده ام را به بهترين شيوه ممكن مهندسي و ساده سازي كرده ام. شيوه اي كاملا خاص براي اجراي تابلو را ابداع كرده ام و تمام آن را بدون كم وكاست در اختيار متقاضيان قرار داده ام. هنرجويانم بدون ترديد بعد از هر دوره و در مدت كوتاه به كل كار مسلط ميشوند. وابستگي به استاد ندارند. افتخاردارم كه بيشتر هنرجويان كلاس هاي حضوري و غير حضوري ام توانسته اند در بيشتر شهرهاي كشور و حتي در بعضي كشورهاي ديگر مثل كاستاريكا، استراليا، آلمان، بحرين، قطر، فرانسه و سوئد موفق به تجاري سازي كار خود و حتي افتتاح آموزشگاه مستقل خود شوند. بنده هم با افتخارتبليغ آموزشگاهشان را در اينستاگرامم به ثبت رسانده ام. طبق آماري كه مستندات آن در اينستاگرام ارائه شده است، در سال 1399 در هر ماه يك و نيم نفر از هنرجويان موفق به افتتاح آموزشگاه خود شده اند. اين آمار در چهار ماه نخست سال 1400 به سه نفر در هر ماه رسيد. اين آمارفقط در مورد افرادي بوده كه آموزشگاه خود را افتتاح كرده اند. تعداد بسياري از هنرجويان هم با قبول سفارش يا آموزش هاي خصوصي يا نيمه خصوصي در منزل، كار خود را تجاري كرده اند. البته آمار ذكر شده براي همه تكنيك ها است.

شخصا به اين جمله افلاطون اعتقاد دارم كه راه راست يكي است و آن درستي و راستي است. ارائه دانسته ها وتجربياتم بدون كم و كاست را در همه دوره هاي حضوري و مجازي وبسته هاي آموزش مد نظر قرار داده و خواهم داد.

هنرجويان و اساتيد محترم براي ثبت نام در اين دوره ميتوانند مطابق فرآيند زير اقدام كنند:

  1. ارسال مبلغ واريزي به شماره كارت 5859831074958025 بانك تجارت به نام سعيد رحمتي
  2. ارسال تصوير فيش واريزي به آدرس پيج اصلي اينستاگرام art_rahmati يا شماره واتس آپ: 09374549939
  3. آدرس پيج آموزشي چهره پردازي با پاستل گچي (پايه) براي شما ارسال ميشود كه بعد از فالو كردن، تاييد و به محتواي آموزشي دسترسي دائمي خواهيد داشت.
  4. جهت رفع اشكال ميتوانيد به مدت حداقل يك سال تصوير تمرين هاي هاي خود را دايركت و يا به آدرس واتس اپ ارسال نماييد.

آموزش های رایگان در یوتیوب